اذعان به شکست کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است فراخوان خانواده‌های اسرای صهیونیست برای تظاهرات علیه نتانیاهو بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟
سرخط خبرها

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۱۱۷۲
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم
راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت ۹:۳۰ امروز - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد و راهپیمایان تهرانی و برخی دیگر از استان‌ها، ساعاتی قبل از آغاز مراسم به سمت مسیر‌های منتهی میدان اصلی شهر خود حرکت کردند.

این مراسم در تهران از مسیر‌های ۱۲ گانه به علاوه مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان برگزار شد.

سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران است. تمهیدات لازم برای برگزاری نماز ظهر و عصر نیز فراهم شده است.

مراسم ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و ۳۵ هزار روستای کشور راهپیمایی جشن انقلاب برگزار می‌شود.

علیرغم اینکه آغاز مراسم در تهران از ساعت ۹:۳۰ اعلام شده، اما هم اکنون بسیاری از مسیر‌های راهپیمایی مملو از جمعیت است.

اجرای سرود به زبان کردی در غرفه فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا

 
برگزاری مسابقه برای کودکان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن اجزای کشور را در برخورد با فتنه‌ها تقویت می‌کند

حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: راهپیمایی امسال به دلایلی، چون حوادث غزه و فتنه‌های داخلی از سوی تروریست جهانی پرشورتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال شرایط خاصی است بر قلمرو جهان اسلام حاکم است، افزود: امروز اصلی‌ترین دشمن ملت ایران در شرف اضمحلال و نابودی است. در طول تاریخ هیچ گاه جایگاه رژیم غاصب فلسطین این قدر متزلزل و مورد نفرت جهانیان نبوده است.

قنبری با بیان اینکه اسرائیل امروز تنها یک موجود منفور در پیشگاه مسلمانان نیست بلکه دنیا به این غده سرطانی با دید بدبینی نگاه می‌کند، یادآور شد: امروزه در نقاط کانونی نظام سلطه علیه اسرائیل شعار سر داده می‌شود. این شعار‌ها علیه رژیمی است که برای آن‌ها نماد محسوب شده و اساسا اسرائیل نگاه سرطانی جبهه باطل ضد توحید را نمایندگی می‌کند و موجودیتش برای نظام سلطه مهم است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر تصریح کرد: این رژیم به هیچ کدام از خواسته هایش در غزه نرسید و در یک نوار و باریکه ۳۶۰ کیلومتری اسیر شده است. امریکا برای کمک به او وارد جنگ شد، اما او نیز امروز به بن ست رسیده است. ما به عنوان مردمی که مقاومت اسلامی برخاسته از ارائه و عزم انقلاب ماست با این حضور بزرگی و صلابت خود را نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمامی جبهه‌های مقاومت در جهان مولود انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ما احتیاج نداریم، تظاهر کنیم ما هستیم، همانطور که امریکا، انگلیس و فرانسه هر اتفاقی رخ می‌دهد، می‌گویند تقصیر ایران است البته ما احتیاج به راهپیمایی نداریم، عزم و شکوه ما امروز عظمت جبهه مقاومت است. یک سردار قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت داشتیم دنیا را متحیر کرد و امروزه ده‌ها قاسم سلیمانی داریم.

قنبری با اشاره به فتنه تروریست بین المللی در کشور تاکید کرد: موضوع دوم فتنه‌های آن‌ها در داخل ایران است در ایام شهادت سردار سلیمانی زائران او را به شهادت رساندند و این عمل مورد نفرت ملت است. ۲۲ بهمن اوج اقتدار ماست و همه اجزا کشور را در برخورد قاطع‌تر با فتنه‌های تروریستی در همه ابعاد، نظامی، اقتصادی و تحریم تقویت می‌کند. نقطه آغاز یک حرکت باشکوه یک ساله در کشور است.

اجرای همخوانی ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان

۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همسرایی و همخوانی داشتند.

اجرای سرود در قالب گروه‌های ۱۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی از جمله در تهران از جلوه‌های ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

پرچم ایران بالاست و بالاتر خواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پرچم ایران بالاست و بالاتر خواهد رفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «و نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی ٱلَّذِینَ ٱسْتُضْعِفُواْ فِی ٱلْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ ٱلْوَٰرِثِینَ

۴۵ سال ایستادگی بر اصول و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، مبارزه پیروزمندانه علیه سلطه‌طلبی شیطانی آمریکا، ایستادگی در مقابل رژیم شرور صهیونیستی، حق‌گویی و حق‌طلبی شرافتمندانه در میادین سخت و آوردگاه‌های جهانی و حرکت طوفنده و بالنده در مسیر استقلال، عزّت و اقتدار ملّی، بر ملت بزرگ و خداباور ‎ایران عزیز مبارک باد.

پرچم ایران بالاست و بالاتر خواهد رفت، انشاءالله.

حُسنت به اتفاقِ مَلاحت جهان گرفت
آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت.»

استقرار ماهواره بر «سیمرغ» در میدان آزادی

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

سامانه ماهواره بر «سیمرغ» در میدان آزادی تهران مستقر شده است.

سامانه ماهواره بر «سیمرغ» در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش درآمده است.

رئیس جمهور: انقلاب اسلامی ثمره مقاومت ملت ایران است

رییس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران و مقاومت ملت ایران است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره‌ی مجاهدت مجاهدان، ایثار، شهادت شهیدان و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران با توکل به خداوند متعال، اعتماد به‌نفس، انسجام ملی و پیروی از رهنمود‌های رهبری انقلاب اسلامی، انقلاب شکوهمند را ۴۵ سال پرثمر، پربرکت، اثربخش و تحول‌آفرین تداوم داده است.

رئیس‌جمهور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی مشکلات بسیاری را ایجاد کردند، اما ملت بیدار، زمان‌شناس، با بصیرت و آگاه ایران توانست مشکلات را پشت سر بگذارد؛ ملت ما توطئه‌ها، فتنه‌ها، کودتا، تجزیه‌طلبی، جنگ تحمیلی، جریان منافقین، ترور‌ها و ناامنی‌ها را شناخت و با مقاومت نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

رئیسی اظهار داشت: امروزه بعد از دوران تشکیل نظام اسلامی و تثبیت نظام، و هم‌چنین توسعه پیام انقلاب اسلامی و بیداری در منطقه، می‌بینیم که انقلاب به پیش می‌رود و مانعی را به رسمیت نمی‌شناسد. دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیراً هم جنگ ترکبیی به‌راه انداخت تا ملت ایران را متوقف کند، اما ملت ما پیروز شد و دشمن را مأیوس کرد.

اهتزاز پرچم فلطین توسط چتربازان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

فرمانده پلیس راهور فراجا: تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور اندیشیده شده است

فرمانده پلیس راهور فراجا گفت: تمامی تمهیدات لازم برای تردد‌ها و دسترسی به محور‌های مختلف پارک خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های منتهی به مسیر‌های مختلف راهپیمایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

سردار سید تیمور حسینی اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های بسیار مهم در کشور روز بیست و دوم بهمن، سالگرد پیروزی با عزت انقلاب اسلامی است که هر ساله با حضور پرشور و حماسی ملت ایران گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در همین راستا پلیس راهور از روز‌ها قبل در سراسر کشور و در همه استان‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های عملیاتی مناسب برای پوشش هرچه بهتر این مراسم اقدامات قابل توجهی داشته است.

فرمانده پلیس راهور فراجا تصریح کرد: مهمترین بخش این اقدامات از شب گذشته با اعمال محدودیت‌ها و پاکسازی‌ها در اطراف محل‌های برگزاری راهپیمایی در سراسر کشور آغاز شده و در حال حاضر با پوشش ترافیکی کامل در اطراف محل‌های برگزاری راهپیمایی در تمامی شهر‌ها و شهرستان‌های کشور به ویژه شهر تهران و سایر مراکز استان‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین تمهیداتی که نیازمند اجرای هرچه منظم‌تر و باشکوه‌تر این راهپیمایی گسترده است را در دستور کار داشته‌ایم و خوشبختانه تا این لحظه شاهد مسئله و مشکل خاصی در سطح کشور نبودیم.

سردار حسینی تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم برای تردد‌ها و دسترسی به محور‌های مختلف پارک خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های منتهی به مسیر‌های راهپیمایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان مراسم بدون کوچک‌ترین مشکلی شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باشیم و این مراسم در سایه نظم و امنیت کامل به شکل هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافت

رئیس جمهور همگام با مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد.

سیدابراهیم رئیسی نیز امروز همگام و همراه با مردم تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

قرار است تا ساعتی دیگر رئیس جمهور در میدان آزادی به سخنرانی بپردازد.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

نمایش انواع پهپاد‌های نیرو‌های مسلح در میدان آزادی

انواع پهپاد‌های نیرو‌های مسلح در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی به نمایش درآمده است.

در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن، انواع پهپاد‌های نیرو‌های مسلح در میدان آزادی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

قالیباف: ۲۲ بهمن رویدادی بی‌نظیر برای ملت به حساب می‌آید | هویت ملی برای ما با ۲۲ بهمن معنا شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲ بهمن برای ملت بی نظیر است و هویت ملی برای ما با ۲۲ بهمن معنا شد.

محمدباقر قالیباف در بخش پایانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یاد و خاطره امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: ۲۲ بهمن برای ملت بی‌نظیر است و هویت ملی برای ما با ۲۲ بهمن معنا شد. مردم ما هیچ‌وقت مثل ۲۲ بهمن، احساس یک ملت بودن را نداشتند.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام (ره) جز برای خدا گامی برنداشت. او اسلام را احیا کرد و به امت اسلامی عزت بیش از گذشته بخشید.

قالیباف با اشاره به رقابت دو اَبَرقدرت شرق و غرب در زمان شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۷۹ جهان دچار دوقطبی شده بود که بر همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی سیطره افکنده بود و هیچ اتفاقی بدون دخالت شوروی و آمریکا شکل نمی‌گرفت. اما پدیده انقلاب اسلامی با تکیه بر دین و سنت‌های الهی و قرآن و آموزه‌های اهل بیت (ع) شکل گرفت و به پیروزی رسید.

وی افزود: در سال‌های نخست انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی نیز امکانات شرق و غرب علیه ما بود. اما انقلاب اسلامی ایران ایستاد و مبارزه کرد و این افتخار باقی ماند که حتی یک وجب از خاک ایران از آن جدا نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این هنر امام (ره) بود که بر اساس نگاه عمیق به اسلام و باور عمیق به مردم، جریانی ساخت که نظم و نظامی جدید در جهان ایجاد کرد. امام (ره) مردم و جامعه را با اصالت دینی پیوند داد.

وی افزود: همین نقطه هم اوج و رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

قالیباف در ادامه گفت: امام (ره) در دهه نخست انقلاب تا توانست، مردم را به «کلمه توحید» و «توحید کلمه» سفارش کرد.

وی افزود: اگر دین نتواند نظم عمومی برقرار کند یا انسجام اجتماعی بر محور دین شکل نگیرد کشور و انقلاب ضعیف خواهد شد؛ لذا همین کلمه توحید و توحید کلمه به رمز پیروزی و تداوم انقلاب تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵ سال از چله انقلاب اسلامی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم را مانند مشعلی به دست ما دادند تا راه امام و رمز پیروزی را گم نکنیم. در بیانیه گام دوم نقطه اساسی و مهمی وجود دارد و اینکه چرا باید این نظام بماند و چگونه باید بماند و این موضوعی است که در ۲۲ بهمن باید به این موضوع به جد توجه کنیم.

وی افزود: حکومت بدون کارآمدی و آرمان برای ما اصالت ندارد. نباید فلسفه انقلاب اسلامی را گم کنیم وگرنه مسئولیت خود را انجام نداده ایم. رمز ماندگاری انقلاب و انقلابی بودن و انقلابی ماندن چیزی جز رمز پیروزی انقلاب یعنی «کلمه توحید» و «توحید کلمه» نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این یک معیار معتبر به ما می‌دهد که همیشه خود را اینگونه محاسبه کنیم. مسائل روزمره نباید ما را از فلسفه انقلاب جدا کند و در هر جایگاهی که هستیم به خصوص وقتی در جایگاه حکمرانی هستیم و مسئولیت داریم، این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به این که امروز بین واقعیت‌ها و باید‌های انقلاب فاصله وجود دارد، افزود: ریشه این فاصله در فاصله گرفتن در اندیشه‌های دینی و سنت‌های الهی در بین مسئولان و نخبگان جامعه است.

قالیباف تاکید کرد: باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم همیشه در متن امور کشور و اداره کشور دخیل باشند و موفقیت ما در گرو این موضوع است. اگر به جز این عمل کنیم از مسیر انقلاب خارج می‌شویم.

وی افزود: اگر در جایی بین آنچه باید باشیم و آنچه از زخم‌هایی وجود دارد، باید در جبران و ترمیم این زخم‌ها تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بدانیم انقلاب ما زنگ شروع تحول است و نه نقطه پایان تحول.

وی افزود: انقلاب ما از جنس انقلاب‌هایی نیست که اتفاق نیفتاد یا ادامه پیدا نکرد یا از آرمان‌های خود دست برداشت. ما در مسیر انقلاب راهی طولانی داریم و مسیری که دین بر عهده ما گذاشته را طی خواهیم کرد.

قالیباف تاکید کرد: باید تلاش کنیم صادقانه پای کار انقلاب باشیم. ما مدیون مردم هستیم. هرجا نارسایی هست حق الناس است باید با همه توان به خدمت مردم برویم. ما باید در قیامت در برابر مردم پاسخگو باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم گامی برای مردم برداریم باید اصول انقلاب را حفظ کنیم که عبارت از «عقلانیت»، «معنویت» و «عدالت» است و تجلی آن در شعار مردم در ابتدای انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بیان شده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: باور ما این است که محافظه‌کاری قتلگاه انقلابی‌گری است. یکی از بزرگترین خطرات موانع انقلاب ما رکود و تحجر و انفعال است که باید به آن توجه کنیم. این در تضاد با عقلانیت دینی و عدالت و معنویت است.

وی افزود: باید از روش‌ها و ابزار‌های مناسب استفاده کنیم و پیش برویم تا بر اساس بیانیه گام دوم تحول مورد نظر مقام معظم رهبری را در همان مسیر حرکت محقق کنیم.

قالیباف در ادامه گفت: امروز روز تجدید عهد ما با امام و انقلاب و حرکت در مسیر این تحول است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات یک فرصت تحول آفرین است که مردم آن را نباید از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: باید رقابت نامزد‌ها و فهرست‌ها در مسیر حرکت‌های تحول ساز به سود مردم باشد. نه حاشیه سازی و قبیله سازی که موجب دلزدگی مردم شود.

قالیباف تاکید کرد: بر اساس بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی همواره آماده تصحیح خطاهاست انتخابات یک فرصت و پنجره طلاییست برای مردم که بدون انفعال و به دست خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی افزود: البته دشمنان همیشه در صحنه هستند و همواره در مسیر مبارزه با انقلاب بر مردم فشار می‌آورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مردم برنامه ۵ ساله که مراحل تصویب خود را در مجلس می‌گذارند بتواند بخشی از تحول را در عرصه‌های مختلف رقم بزند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه میثاق ملی بین قوای سه گانه و مردم و بخش خصوصی باشد.

وی افزود: باید دست به دست هم بتوانیم با اجرای دقیق این برنامه، شاهد ثبات اقتصادی باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما این مسیر تحول انقلاب را نعمت الهی می‌دانیم و شکر می‌گذاریم و با امام و رهبری و شهدا و مردم پیمان ببندین تحقق این تحول لحظه آرام ننشینیم.

حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان

رئیس قوه قضاییه گفت: این انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست بیگانگان را از همه جهات کشور قطع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان اظهار کرد: این انقلاب با تکیه بر اسلام ناب و ایمان رهبرش به عمل کامل به قرآن پیروز شد. امام (ره) وقتی هنوز نظام شاهنشاهی مستقر بود وارد کشور شد. امام (ره) در اولین سخنرانی آن جمله تاریخی را گفت که «من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم، من توی دهن این دولت می‌زنم»؛ این اگر معجزه نبود یک شبه معجزه بود.

وی گفت: به دنبال انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مردم بیدار شدند و بیداری‌ها رخ داد. نظام سلطه یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار بر ایران اسلامی تازه انقلاب کرده تحمیل کرد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: ۴۵ سال گذشته است، مردم مشکلات دارند و از لحاظ معیشت در تنگنا هستند، اما چه کسی هر سال این مردم را در سالگرد پیروزی انقلاب بیرون می‌آورد؟ این را از خدا بدانیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ۴۵ سال گذشته است و مردم برای تعیین سرنوشت خودشان در همه صحنه‌های انتخابات حضور داشته‌اند. مشکلات اقتصادی با حضور مردم قابل حل است. این مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در همه صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: این انقلاب در این مقطع عطیه الهی بود؛ این انقلاب برای ایران نه برای دنیا عطیه بود. این انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست بیگانگان را از همه جهات کشور قطع کرد.

وی بیان کرد: توطئه امروز دشمن ترکیب مسائلی از ناامنی داخلی، فشار بر مسائل ارزشی، فرهنگی و فشار اقتصادی برای خارج کردن مردم از میدان است. امروز مسئولان نظام و بنده بیشترین دِین را به اسلام و تک تک مردم ایران اسلامی دارم. مساله روز ما مساله اقتصاد و معیشت مردم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: در ذیل مساله اقتصاد باید برای اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری نیز کار شود. بدون حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید رفع بیکاری ممکن نیست. فرهنگ لطمه بخورد اقتصاد، امنیت و عدالت لطمه می‌خورند. باید دست به دست هم بدهیم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

حضور معاون اول رئیس جمهور در جشن انقلاب

معاون اول رئیس جمهور در جشن ۴۵ سالگی انقلاب حضور یافت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جشن ۴۵ سالگی انقلاب با مردم همراه شد.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در ایران | راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد + فیلم

بهادری جهرمی: دولت امیدوار است با سرعت بخشیدن به حرکت، قدری از محبت مردم را جبران کند

سخنگوی دولت گفت: دولت در خدمت رسانی به مردم نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه با برداشتن بازی از دوش‌مردم، انرژی می‌گیرد و امیدواریم با سرعت بخشیدن به حرکت، قدری از محبت‌های مردم را جبران کنیم.

علی بهادری جهرمی در تجمع پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در شیراز با بیان اینکه مردم ایران در همه مناسبت‌ها با حضورشان در صحنه، جهان را بهت‌زده و مسئولان را شرمنده می‌کنند، از حضور خانوادگی مردم در راهپیمایی سخن گفت و اظهار داشت: مردم ایران اینگونه مشت به دهان استکبار می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و مردم جانانه پای این انقلاب ایستاده‌اند، تصریح کرد: این ملت به جهان ثابت کرده است که ملتی اصیل، ملت حافظ‌ها و سعدی‌ها، شهیدان دوران‌ها و حاج قاسم‌ها هستیم نه ملتی که بماند تا کسی برای او تصمیم بگیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۴۵ سال است که همه دنیا ایستاده‌اند تا این انقلاب را زمین‌گیر کنند، گفت: تمام تلاششان را کردند که ما را در صنعت‌های مختلف از جمله هوافضا دور کنند، اما امروز از قدرت ایران در عرصه‌های مختلف می‌ترسند نه از جغرافیای آن.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این مردم نشان می‌دهند که اجازه نمی‌دهند کسی در امورشان دخالت کند، ادامه داد: ما نشان دادیم که تحریم‌ها در ما اثر ندارد و نتیجه ۴۵ سال مقابله ایران با استکبار در دنیا، از بین رفتن هیمنه پوشالی این قدرت‌هاست.

وی گفت: امروز دیگر آبرویی برای آمریکا و اسرائیل نمانده، آن‌ها که سال‌های سال هزینه کردند تا بگویند ما مدافع حقوق بشر هستیم.

سخنگوی دولت افزود: دست تک تک این ملت بوسیدنی است که اینگونه علی‌رغم همه این مشکلات ایستاده‌اند؛ جنگ، ناملایماتی به همراه دارد، اما این ملت نه تنها قامت خم نکردند، بلکه هرساله حضور پرشورتری در مناسبت‌های مختلف دارند، اگر در گذشته فقط در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند، اما امروز مناسبت‌های مختلف دینی مذهبی و ملی را پرشور برگزار می‌کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دشمن میخواست با تحریم‌های خود ایران را زمین‌گیر کند، تاکید کرد: امروز ایران در فضا سیر می‌کند و پیشرفت تکنولوژی ایران در دنیا در رده‌های برتر است.

وی با یادآوری اینکه دشمنان به دنیا گفتند کسی با ایران مراوده نداشته باشد، تصریح کرد: امروز در شانگ‌های پذیرفته شدیم و در سخت‌ترین تحریم‌ها و تهدید‌ها در دنیا سربلند کردیم.

سخنگوی دولت با اشاره به پیروزی‌های اخیر غزه در سخت‌ترین شرایط ممکن، تصریح کرد: دیگر فلسطین ترسی از دشمنانش ندارد و غرب دست و پا می‌زند تا آبروی خود را در مقابل جوانان غیور و دست خالی حماس حفظ کند.

بهادری جهرمی اعتماد به مردم به پشتوانه وعده‌های خدا را رمز پیروزی و ایستادگی انقلاب دانست و افزود: با این اتحاد و اعتماد پیش روی جهان ایستادم، هشت سال اعتماد و اتکا به مردم در دفاع مقدس نتیجه‌اش پیروزی و برکت و نعمت برای سالیان سال است و به خاک مالیدن دماغ دشمن، و تجارب دیگری هم در گام اول انقلاب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دولتی که حتی در مقابل مردم خودش هم می‌ایستد و سلاح به رژیم صهیونسیتی ارسال کرده و شفاف از این رژیم غاصب حمایت می‌کند، ادامه داد: نمی‌توان به اینگونه کشور‌ها اعتماد کرد و از موفقیت‌ها و ناموفقیت‌هایش درس گرفته است و با نگاه جدی‌تری پیش می‌رود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مسیر دولت سیزدهم اعتماد و اتکا به مردم برای حل مسائل کشور است، تصریح کرد: دولت می‌داند که مردم پای کار کشورند، پس این دولت عهد کرده که‌ها م و پا به پای مردم باشد و تمام تلاشش را می‌کند و هرآنچه طرح‌های نیمه‌تمام بوده، از زمین بلند کرده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تنش‌های آبی هم با تلاش خود مردم و حمایت دولت رفع می‌شود، گفت: دولت در خدمت رسانی به مردم نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه با برداشتن بازی از دوش‌مردم، انرژی می‌گیرد و امیدواریم با سرعت بخشیدن به حرکت، قدری از محبت‌های مردم را جبران کنیم.

سخنگوی دولت سلام هیئت دولت را به مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران رساند.

راهپیمایی تراکتوری در روستا‌های اردبیل

کشاورزان برخی از روستا‌های اردبیل امروز همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با برپایی رژه تراکتوری فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ صادر شد.

متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

انقلاب اسلامی ایران حقیقتی برخاسته از سنت الهی و نوآوری بزرگ تاریخی در امتداد حرکت انبیای الهی است که مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید و خطّ مستمرّ بعثت نبوی با اندیشه‌ی بلند یک مرد الهی و با اتکاء به ایمان و عقاید و انگیزه‌ها و عواطف مردمی پایه‌ریزی گردید.

این بنای استوار که ولادت جدیدی برای اسلام بود، ریشه‌های آن همان شجره‌ی طیبه‌ای است، که «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، و حرکت تمام ناشدنی است که با اتکای به خداوند منان و پیوند عمیق و مستحکم مردم با ایمان و بر پایه مردم سالاری و نقش بنیادین مردم ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله به قیام آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت بقیة الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل خواهد شد.

اینک در طلیعه چهل و ششمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی خود، روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با بسط 'گفتمان مقاومت و ظلم ستیزی' و عرصه‌های تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار به فراسوی جغرافیای ایران اسلامی، فصل نوینی را فراروی جامعه‌ی بشری قرار داده و نوید بخش ظهور «هندسه قدرت و نظم نوین جهانی» گردیده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت ساز منطقه‌ای و پیروزی و مقاومت سلحشورانه و تاریخ ساز مردم مظلوم غزه و مجاهدان مومن و شجاع فلسطینی برابر جنایات رژیم کودک‌کش و حیوان صفت صهیونیستی، اهمیت مضاعف و معناداری یافته است؛ مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱-ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه آفرینی‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای گرانقدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور را تمسک به «ولایت مطلقه فقیه» و اطاعت از رهنمود‌های حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) دانسته و هرحرکتی را که در پی تغییر مسیر انقلاب و یا تبیینی بر خلاف اصول برگرفته از مکتب امامین انقلاب باشد را شدیدا محکوم می‌نماید.

۲- اتحاد، انسجام، وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب را ضامن و پیشران اصلی پیروزی ایران اسلامی برای عبور از بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌های ناشی از توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی دانسته و با تاکید بر لزوم تعمیق همدلی و هم‌افزایی بین قوای سه گانه و آحاد مسئولین و نهاد‌های نظام برای تضمین پیشرفت و موفقیت کشور و برون رفت جامعه از چالش‌ها و مشکلات امروز در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی، هرگونه مسامحه و بی‌عملی در این عرصه‌ها را گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

۳- ملت هوشیار ایران، دستاورد‌ها و توانمندی‌های غرورآفرین علمی در ساحت‌های گوناگون بویژه نظامی و دفاعی و همچنین اقتدار و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران اسلامی که به یمن مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه پرچمداری سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی شهید قدس 'سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی' حاصل شده است را سرمایه راهبردی و نماد قدرت بازدارندگی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم این راهبرد، به دشمنان این سرزمین هشدار می‌دهد از هرگونه خطای محاسباتی و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزیده و خود را هدف ضربه قاطع و پاسخ‌های متقابل و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

۴- ملت ایران با یادآوری پیروزی شکوهمند و تاریخی 'طوفان الاقصی' و شکست غیرقابل ترمیم ارتش صهیونیستی، مصیبت امروز غزه را مصیبت بشریت و نشان دهنده ناکارآمدی و بطلان نظم کنونی جهانی قلمداد و ضمن محکومیت شدید جنایات ضد بشری و نسل‌کشی صهیونیست‌ها که با پشتیبانی بی‌محابا و همه جانبه آمریکای خبیث و جنایتکار صورت می‌پذیرد، حمایت باشکوه، معنادار و الهام بخش از مردم غزه و مبارزان فلسطینی را مورد تحسین و تجلیل قرار می‌دهد و از دولت‌های اسلامی می‌خواهد در پاسخ به مطالبه امت اسلامی از هرگونه حمایت و کمک به رژیم جعلی و گرگ صفت صهیونیستی پرهیز و با قطع رابطه اقتصادی ضربه قاطع و تعیین کننده‌ای بر پیکر محتضر غاصبان فلسطین و قدس شریف وارد سازند.

۵- ملت ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد ضمن لغو عضویت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، نمانیدگان و سفیران این رژیم دیوسیرت را به جرم نسل‌کشی، جنایات وحشیانه و پاکسازی قومی از سازمان ملل و سراسر جهان اخراج نماید و از وزارت‌خارجه مصرانه خواستار اهتمام جدی و پیگیری برای تحقق این مطالبه به حق و قانونی هستیم.

۶-ملت ایران «خواص» و شخصیت‌های مرجع و تاثیرگذار بر افکار عمومی را 'شتاب دهندگان حقیقی' در جامعه دانسته و با تاکید بر لزوم هوشمندی و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن برای دورسازی خواص از ایفای نقش شتاب دهندگی خود به ویژه در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، از آنان می‌خواهد مسئولیت خطیر و تاریخی خود در جهاد تبیین و خنثی‌سازی تردید افکنی و شک آفرینی بدخواهان را درک و با عمل انقلابی و غیر محافظه‌کارانه، از هرگونه کوتاهی و سستی در این میدان که نابخشودنی است پرهیز نمایند.

۷- ملت قدرشناس ایران با حمایت از دولت مردمی و خدمتگزاران پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قدردانی از اقدامات و دستاورد‌های ارزنده دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف، خواستار اتخاذ راهکار‌های مناسب برای مهار تورم و مقابله جدی با اخلال گران اقتصادی است.

۸- ملت مومن و انقلابی ایران، با یادآوری اهداف، برنامه‌ها و مقاصد شوم و شیطانی دشمن در میدان جنگ شناختی که با بهره‌گیری از فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد، از همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول به‌ویژه صدا و سیما و نیز فعالان جهادی و انقلابی در عرصه فرهنگ و رسانه می‌خواهد با رصد، اشراف و اقدام به موقع، نقشه‌های بدخواهان ایران عزیز که با تحریف و تولید روایت‌های جعلی، دروغ پردازی، تردید افکنی و سیاه نمایی در پی تضعیف ارکان نظام، تخریب سرمایه اجتماعی و سیاسی کشور و ناامیدسازی مردم به ویژه نسل آینده ساز جوان کشور هستند را خنثی کرده و از هرگونه غفلت و سهل‌انگاری در این زمینه خودداری کنند.

۹- ملت هوشیار و زمان شناس ایران، با آگاهی از اهمیت انتخابات آینده 'مجلس شورای اسلامی' و 'مجلس خبرگان رهبری'، 'انتخابات' را مظهر 'مردم سالاری دینی' و نماد 'اقتدار و امنیت ملی' و 'زمینه ساز تحول و گره‌گشایی از مشکلات و تأمین نیازها' می‌داند و روح نقش آفرینی در حل تنگنا‌ها و چالش‌های فراروی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و به یاری خداوند متعال حضور پرشور، انقلابی و حداکثری خود در انتخابات ۱۱ اسفند ماه را صحنه تجدید تبعیت و بیعت با امام راحل عظیم‌الشأن و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و باطل سازی نقشه‌های شوم و فریبنده دشمن برای تزریق ناامیدی و کاهش مشارکت مردمی قرار خواهد داد؛ و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

یکشنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲
مطابق با یکم شعبان المعظم ۱۴۴۵»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->